Mijn laatste blog

29 mei 2017 - Karimunjawa, Indonesië

Van leven bij een gezin aan de andere kant van de wereld, naar als enige vrouw in een 100 jaar oud huis vol Aziaten wonen. Mij letterlijk ziek werken in een crazy Italiaans restaurant in Melbourne. Coldplay gezien in deze prachtige stad. Logeren en intrekken bij mijn beste Thaise vriend. Spontaan oud&nieuw vieren in Sydney met twee Duitse meiden die ik 12 uur daarvoor pas heb ontmoet. Bijna met een snoekduik het water invallen om mijn zonnebril te redden (dit vergeet ik nooit meer Mia!). Overal cereal en pindakaas mee naar toe nemen totdat mensen je ècht cereal-killer gaan noemen. Twee keer een bus break down overleefd, ja echt het was maar stoom! Gesurft, abgeseild, geraft, met wilde dolfijnen gezwommen. Angsten overwonnen. Zoveel bergen beklommen. Een outbacktour met een groep vol Duitsers (en 1 Nederlander + 2 Belgen) overleefd. Gewerkt in de ghetto van Australië, omringd door de aboriginals en hipsters. 22 uur in een bus door de outback gereden. Met mijn lieve zus gereisd door Bali en Lombok. Wel op elk eiland gescooterd (ik achterop!!). Door honden en Indonesische 'fotografen' achterna gezeten. 14x gevlogen. Gesnorkeld op Nusa Lembongan en Karimunjawa. Genoten van live muziek op Gili Air. Een surfboard tegen mijn hoofd aan gekregen met bijna een tand door mijn lip als gevolg. Gefeest met locals op Bali en Java. Een Indonesische kerkdienst bijgewoond met een zingend koor (zeer indrukwekkend). En zo ontzettend veel mensen ontmoet.
Kortom: de beste tijd ooit. Dit kan niemand meer van mij afpakken!

Lieve lezers. Zoals altijd: mijn plannen zijn weer veranderd. Omdat ik het na 8 maanden wel genoeg vond, en de dingen die ik ECHT wilde doen heb gedaan, heb ik vorige week een ticket geboekt naar Amsterdam. Donderdag vlieg ik naar huis. Nu hebben al een paar mensen gevraagd: "Maar is je geld dan op?" "Of heb je heimwee?" Nee nee. Ik kwam hier niet om mijn geld op te maken of pas naar huis te gaan als ik heimwee heb. Reizen gaat daar echt niet om. Het gaat er om dat je zoveel mogelijk kan genieten van je reis. En wat heb ik genoten in Australië en Nieuw Zeeland. Wat heb ik genoten van Indonesië met mijn zus. Zo genoten dat het niet beter kan worden! Thailand, Laos, Cambodja, Vietnam, Myanmar en ga zo maar door.. Ze staan allemaal op mijn lijstje maar niet voor nu. Deze reis sluit ik het liefst af op een van mijn vele hoogtepunten. Beter dan dit wordt het niet en dat is goed.

Een onvergetelijke reis dat mijn leven lang bij me blijft. Steeds als ik er aan terug denk word ik er emotioneel van. Mijn lieve vrienden en familie thuis die er altijd voor mij zijn geweest ben ik dankbaar. En weetje, soms moet je het gewoon DOEN! Mijn smoesjes zijn op en ik zeg: doen. Zeg vaker JA tegen mensen en sta open voor nieuwe dingen die je te wachten staan. Want die zijn er!!!

Nou het is goed geweest. Ik sluit af. Met een hart vol liefde en hoofd vol herinneringen. Dag lieve lezers.
Dikke X en tot ziens

TimTam VS. NikNak Alles op een scootertje Midden in de restvelden waar niemand is behalve een kokosnootmannetje! The power of a woman Surfers bekijken in Canggu Scooteren naar strandjes Aapje Surfen op kuta Lombok Found a secret rice field Bintang lekkerrr Borobudur

1. Johanne:
    29 mei 2017
    Sabine wat geweldig en goed dat je deze reis hebt gemaakt. Ik ben trots op je en heel blij dat je weer naar huis komt zodat ik je weer heerlijk in mijn armen kan sluiten. Love you xxxxxxxx
  2. Liesbeth van Exsel:
    29 mei 2017
    Wat een mooie reis heb jij gemaakt wat een pakket met ervaring heb jij opgedaan. Wat zul jij nog lang nagenieten en terug denken aan deze prachtige reis. Heel veel geluk verder hier in wat je gaat doen. grtjs
  3. Annie:
    29 mei 2017
    Sabine, bedankt voor je prachtig geschreven blogberichten, zo heb ik mooi een beetje met je mee kunnen genieten ;-))

Have a good and safe trip back home! XxX
  4. Adrienne Voermans:
    29 mei 2017
    Wat een samenvatting van je reis Sabine. Dan besef je inderdaad wat je allemaal gedaan en beleefd hebt. Mooier kan het zeker niet. Tot van de week.
    Liefs Adrienne
  5. Marjan Knigge:
    Lieve Sabine,
    Ik bewonder en begrijp je besluit om naar huis te gaan zo goed!
    Henk en ik waren van plan 6 maanden vol te reizen; dat werden er minder vanwege financien, maar na 3 maanden naar huis was prima!
    Je hoofd raakt vol van prachtige indrukken....mooi....nog mooier... Je geniet van al die fijne mensen onderweg die soms voelen als familie...... Maar reizen is zeker geen vakantie, reizen is vermoeiend, zeker voor iemand die zo volop leeft en geniet als jij.
    Er zullen meer reizen komen ,maar nu lekker naar huis. Heerlijk! Groeten en welkom! Marjan Knigge
  6. Marianne:
    29 mei 2017
    Sabine, ik heb genoten van je blogs, wat een ervaringen heb je op gedaan, die heb je in de pocket. Nu weer back to the roots en de toekomst. Word verpleegkunde niets dan nu je altijd nog gaan schrijven.
    Geniet van laatste dagen en een goede vlucht terug. Gr. Marianne