Een maand later

13 december 2016 - Melbourne, Australië

Dag lieve lezers!

Vol goede moed ben ik na de Great Ocean Road trip op zoek gegaan naar een baan. Met een stapel CV's onder mijn arm loop ik heel wat tentjes binnen. Ik ben op zoek naar een simpel baantje, want ja binnen een paar weken ga ik toch weg. De man van de ice cream shop zegt dat ik in het hoogseizoen waarschijnlijk kan beginnen, de dame achter de smoothie bar vertelt me dat ik online moet solliciteren en een aantal koffietentjes zullen me terug bellen. Echt waar!! Ze doen het echt. Niet.

Eind van de week heb ik de moed bijna opgegeven, maar mijn huisgenoten motiveren me nog één keer om toch maar in wat restaurantjes te gaan kijken. Nou vooruit. Ik loop Lygon Street in, mijn laatste poging voordat de moed me in mijn schoenen zinkt. Een van de Italiaanse Restaurantjes, University Cafe, geeft me een trial de volgende dag. Ik vertel dat ik van plan ben om een half jaar te blijven, want ja net zoals al die andere werkgevers kan ik ook wel liegen. Een leugentje om eigen bestwil zal ik maar zeggen. Nadat ik een outfit (all in black) heb gekocht ga ik oefenen om met drie borden te lopen. De jaren die ik heb gewerkt in het bejaardentehuis zijn toch niet echt vergelijkbaar met een bijna altijd volgeboekt restaurant.. Tijdens een trial mag je 4 uur werken en als je het goed doet dan nemen ze je aan. Mijn trial was op een zaterdagavond, de drukste avond van de week. Iedereen was hartstikke gezellig en behulpzaam, maar tegelijkertijd STRESS. Ze hebben me tot sluit laten werken, in totaal 7!! uur. Maar "That means you're good", volgens een aantal collega's. De volgende dag mag ik beginnen en inmiddels werk ik al 4 weken fulltime.

Het restaurant waar ik werk is een Italiaans familie bedrijf. GianCarlo is de beheerder van het restaurant. Hij is een opaatje uit Italië en woont hier al heel wat jaren lang. Elke dag komt die in zijn restaurant en daar hangt hij dan de hele dag rond. Hij vindt niet iedereen leuk, maar als die je leuk vindt dan is die ook dol op je. "My Dutch girl!! I want to introduce you to....". Volgensmij is die wel dol op me, want zo gaat dat dan heel de dag door. GianCarlo's zoon Paul is de baas van het restaurant. En zoals bij vele bazen, hem krijg je maar moeilijk aan het lachen. Maar wie ben ik om hem niet aan het lachen te krijgen? Het is me inmiddels al een aantal keer gelukt. Paul heeft twee dochters die in het restaurant werken. Gabby, een (erg) gezette meid die ALLES weet. Ze is zegmaar de prinses van de familie. Haar zus is net zo oud als ik, Isa, en totaal anders. Een hele lieve meid! Verder werkt er nog een stel uit Frankrijk. Bijna alle Fransen die ik hier heb ontmoet zijn erg verwaand, net als dat stel. Je kunt je misschien wel voorstellen hoe dat op het werk gaat. Tot slot hebben we nog twee super leuke chefs uit Colombia en twee future-husband-types uit Australië. Met één van die Aussies sta ik vaak buiten te bedienen, en ik ben helemaal verliefd op hem. Don't worry, ik blijf hier niet voor hem hoor. Tenzij hij het uitmaakt met zijn vriendin natuurlijk!

Na het werk chill ik vaak met Teeka, mijn allerbeste homo vriend die hier ook woont. Elke avond girls talk after work, great!! Hij deelt zijn kamer niet met een ander, maar heeft wel een stapelbed. En daar maak ik dan ook vaak gebruik van. Niet omdat dat natuurlijk heel gezellig is, maar omdat mijn kamergenoot vrijwel regelmatig snurkt. Ik wist serieus niet dat vrouwen zo gigantisch kunnen snurken, amai. Soms snurkt ze, soms ademt ze heel hard, soms praat ze wat Frans in haar slaap, soms.... Stel dat ik al die verschillende geluiden nou opneem en verkoop aan mensen die goede wekkergeluiden nodig hebben. Ik word slapend (niet snurkend) rijk!

Tussendoor ga ik af en toe de stad in of naar het strand op een warme dag. EN: ik ben de afgelopen week weer naar Coldplay geweest! Heel toevallig verkocht iemand op een Nederlandse site 2 tickets voor het concert in Melbourne. Wat een geluk, en wat was het gaaaf!!! Groter dan in Amsterdam, veel vuurwerk en iedereen zingt kei hard mee. Inclusief een groepje Chinezen dat naast me stond. Bij elk liedje vroegen ze wat de titel was, zodat ze de songtekst op internet konden zoeken en vervolgens mee zongen. Ideaal toch? Hoef je de liedjes van tevoren tenminste niet te luisteren. LOL.

Nou het is inmiddels 1 uur 's nachts. Ik kom net van mijn werk af en morgenvroeg mag 'The Dutch girl' de klanten weer tevreden stellen. Over 2 weekjes zit ik in SYDNEY en dan zie ik het allemaal wel. Wat mijn plan precies is? Geen idee. Wanneer ik precies thuis kom? Volgend jaar ergens. Of ik al een leuke Australische gast ben tegen gekomen? Nee. Behalve die met die vriendin.. Of ik hier blijf als ik een Australiër tegen kom? Mag niet van mama.

Nou fijne kerst allemaal en een heel gelukkig nieuwjaar. Ik zie/spreek jullie in 2017 and no worries!!

Asian Beer CafeLekker aan het werkNoodle market!Sri's verdedigingslesVeertje jarigLekker in de zonColdplay, WAUWColdplay!!Coldplay met BienRode wijn en frietjes met Teeka!Te lui om in mijn bed te kruipen

1. Coco:
    Omg bien. Jij kan zooooo leuk schrijven. Doe er wat mee. Ps. Snel weer ft
    Kusjesssss
  2. Jos van Exsel:
    13 december 2016
    Nou Sabientje, een mooi verhaal, en nu gaat het ruige leven beginnen, ha, ha
    Je gaat zeker rondtrekken, en veel zien natuurlijk, ik hoop dat je nog een mooie tijd krijgt.
    Niet te lang wegblijven , anders gaan we je erg missen.
    Groetjes, je liefste oom Jos.
  3. Conny van den Broek:
    13 december 2016
    Super om weer van je te horen en te lezen. Veel plezier nog en namens ons alvast fijne feestdagen en een heel gelukkig 2017!

Groetjes
  4. Johanne:
    13 december 2016
    Ha Bien, weer leuk geschreven en natuurlijk mag jij niet in Australië blijven, gekkie
  5. Marianne:
    13 december 2016
    Ha Sabine, wat schrijf je gezellig. Zo te horen heb je het goed naar je zin. Hele fijne kerstdagen en op naar het grote vuurwerk van Sydney. Nog maar lekker genieten hoor.
    Groetjes
  6. Jolijn:
    13 december 2016
    Haha bientje van mij mag je ook niet daar blijven!! Heel leuk om te lezen!!
    Xxxxxxxx
  7. Jolina:
    14 december 2016
    Hoi Sabine, wat heerlijk om je verhaal te lezen, ik zie het al helemaal voor, heerlijk!!
    Geniet ze!!
  8. Rob verlegh:
    14 december 2016
    Prachtig verhaal, wat kun jij genieten zeg. Leven is een makkie!!!
  9. Gesina:
    15 december 2016
    Hee Sabine, super leuk stukje geschreven! Bedankt voor je lieve kaart! Ennuhhh niet verliefd worden daar hoor... tenzij ie Hollander ,nog beter Brabander is Geniet ze en wees voorzichtig! Liefs Gesina.
  10. Julia:
    18 december 2016
    Ik houd niet zo van lezen.. maar jij houdt mijn volledige aandacht erbij hoor, sab!! Super leuk geschreven en wat klinkt het allemaal geweldig! Ik ben hartstikke blij voor je dat je het zo naar je zin hebt. Blijf vooral genieten elke dag & geloof me: "The best things happen unexpectedly" ❤