"Volg je hart, want dat klopt"

24 oktober 2016 - Melbourne, Australië

De afgelopen week is er veel gebeurd. Ik ben voor de eerste keer naar Melbourne geweest en ​was meteen verkocht! De stad is groot, maar toch compact en knus. Het heeft een aantal lelijke gebouwen, maar de oude mooie panden overheersen. Net als de kunst. In de knusse straatjes zijn de muren vaak vol gespoten met graffiti (nee, niet vol met gekras, maar echt KUNST). Ook zijn er een aantal museums waar ik nog heen wil. En een paar marktjes. En ook al ben ik al meerdere keren verdwaald, ik kan er nog wel uren rondlopen.

Maar helaas woon ik in Point Cook, dat betekent dat ik minimaal een uur moet reizen om in de stad te komen.En aangezien ik daar ook wil gaan werken, zal dit erg vermoeiend zijn. Deze week heb ik eens goed nagedacht en kwam tot de conclusie dat ik de tijd dat ik in Melbourne ben, ook echt daar wil leven. Ja ja, het dorpsmeisje gaat naar de grote stad! Ik heb de beslissing genomen om te stoppen met werken als au pair en in de stad te gaan wonen. Een nadeel is alleen dat het erg moeilijk is om een kamer vlakbij het centrum te vinden, laat staan in het centrum! Maar ik dacht: nooit geschoten altijd mis, let's go for it.

Zo gezegd zo gedaan. Gisteren ben ik naar Carlton gegaan, 10 minuten van het centrum met de tram (en in Melbourne rijden de sloomste trams ter wereld, dus het is eigenlijk nog dichterbij dan je denkt). Via Facebook ben ik bij een Frans meisje (Anaelle) terecht gekomen die haar kamer graag wilt delen. Ze woont in een huis met 9 anderen, studenten en werkenden EN ze kan goed Engels!! Haar kamertje hing vol met foto's van Anaelle en haar vriendinnen, maar er was gelukkig nog genoeg plaats voor mijn foto's. Tenminste, als ik het zou worden. Er waren namelijk nog 10 anderen die naar de kamer kwamen kijken. Uiteindelijk kreeg ik een berichtje dat ze de kamer het liefst met mij wilt delen. YES!!

Natuurlijk ben ik hier bij mijn au pair gezin goed opgevangen en als ik dit gezin niet had, was ik misschien wel nooit hier geweest. Ik ben ze daarvoor dankbaar, maar besef ook dat au pair zijn niet echt mijn ding is. Het was moeilijk om de knoop door te hakken en nu al te gaan, maar dit is wat mijn gevoel zegt. Laten we hopen dat dit nu wel de juiste keuze is!

Aanstaande vrijdag ga ik verhuizen naar Melbourne. Mijn mega koffer weer mee sjouwen en dan klaar voor een nieuw begin. Ik kijk er naar uit en we gaan het zien.

Groetjes vanuit het steeds warmer wordende Australië en ik hou jullie op de hoogte!

Nieuw adres: 238 Faraday St   Carlton VIC 3053    Australia

Flinders Street Station, love it!!Typisch AustralischSab en Bien op stapMmmm..Knusse straatjes van MelbourneOnderweg...Fitzroy stToerist uithangen met Clara!NEVER SAY NEVER

Van mama

1. Jos van Exsel:
    24 oktober 2016
    Hallo Sabien, is het nu al leuker, en ga je werk zoeken , is te hopen snel , nog veel plezier, groetjes Jos
  2. Adrienne Voermans:
    24 oktober 2016
    Wat een verhaal Sabine. Inderdaad, als je het gevoel hebt dat aupair zijn niet je ding is, moet je proberen wat anders te gaan doen. En overal leer je weer wat van. Ben reuze benieuwd naar het vervolg van je belevenissen in Melbourne. Veel succes.
  3. Julia Deeleman:
    24 oktober 2016
    Cool Sab!!! Gaat je allemaal lukken!
  4. Andy:
    24 oktober 2016
    Succes in Melbourne. Veel plezier en hopen dat je snel werk vindt.
  5. Iris:
    24 oktober 2016
    jij redt het daar wel schatje!
  6. Annie:
    Live the life you love,
    Love the life you live!
    XxX
  7. Rob verlegh:
    24 oktober 2016
    Wat spannend allemaal zeg, verrassende wending. Ik hoop dat je snel je draai vindt. Veel succes en veel plezier in Melbourne.
    Groetjes, ook van Rob natuurlijk